سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اصل کار موقعیت یابی شیر کنترل

موقعیت‌دهنده سوپاپ وسیله‌ای است که برای افزایش یا کاهش فشار بار هوای اکچویتور برقی استفاده می‌شود تا زمانی که ساقه سوپاپ به یک "POSITION" متعادل با سیگنال خروجی از کنترل‌کننده ابزار متغیر فرآیند برسد.

 

پوزیشنرهای سوپاپ در شیرهای کنترلی مورد استفاده قرار می گیرند که در آن کنترل دقیق و سریع بدون خطا یا هیستریز مورد نیاز است.

 

پوزیشنرها عموماً برای دریچه‌های کنترل ساقه لغزشی خطی و برای دریچه‌های کنترل دوار در قسمت جانبی یا پوشش بالایی اکچویتور برقی پنوماتیکی نصب می‌شوند. برای هر دو نوع طراحی اولیه، "پیوند بازخورد مکانیکی" که مستقیماً به ساقه شیر متصل است، بازخورد را به کنترل کننده ارائه می دهد. کنترل‌کننده فرآیند به پوزیشن‌گر می‌گوید که موقعیت خود را تغییر دهد. پیوند بازخورد به پوزیشن‌گر گزارش می‌دهد و تأیید می‌کند که تغییری رخ داده است و «حس» بزرگی تغییر موقعیت را نشان می‌دهد.

 

اصل عملیات

 

شکل یک موقعیت دهنده سوپاپ را نشان می دهد. پوزیشنر سوپاپ یک ابزار متعادل کننده نیرو است که با ماژول پنوماتیک بر روی یک اکچویتور برقی دو عملکرده برای باز شدن هوا نصب شده است. تعیین موقعیت بر اساس تعادل دو نیرو است. یکی متناسب با سیگنال ابزار و دیگری متناسب با موقعیت ساقه.

 

هنگامی که فشار سیگنال بر روی دیافراگم ها در کپسول سیگنال ابزار اعمال می شود، یک نیروی رو به پایین فعال می شود، از طریق بازوی دنباله دار و بادامک، حرکت ساقه اکچویتور برقی به انتهای بالایی فنر فیدبک منتقل می شود که منجر به تغییر کشش در فیدبک می شود. با تغییر موقعیت ساقه بهار.

 

هنگامی که این نیروهای متضاد دقیقاً متعادل می شوند، سیستم در حالت تعادل قرار می گیرد و ساقه در موقعیتی قرار می گیرد که سیگنال ابزار به آن اشاره می کند. تعادل بالا یا پایین حرکت می کند و با استفاده از شیر قرقره فشارهای خروجی و سرعت جریان را در صورت عدم تعادل این نیروهای متضاد تغییر می دهد. این منجر به حرکت پیستون می شود تا زمانی که کشش روی فنر فیدبک دقیقاً با فشار سیگنال ابزار مخالفت کند.


توالی دقیق عملیات پوزیشنر به شرح زیر است:

 

افزایش سیگنال ابزار، کپسول سیگنال ابزار و پرتو تعادل را به سمت پایین مجبور می کند.

این حرکت تیر تعادل همچنین قرقره شیر خلبان را از موقعیت تعادل خود به سمت پایین می کشد.

این کار دریچه های شیر پایلوت را باز می کند و هوا را به پورت 1 می رساند و هوا را از پورت 2 خارج می کند.

این باعث می شود که پیستون اکچویتور برقی به سمت بالا حرکت کند. متناسب با موقعیت سوپاپ، برای مقابله با نیروی ایجاد شده توسط کپسول سیگنال ابزار، پیستون به حرکت خود به سمت بالا ادامه می دهد تا زمانی که نیرو در فنر فیدبک به اندازه کافی افزایش یابد.

در این مرحله تیر تعادل و قرقره شروع به بازگشت به وضعیت تعادل می کنند.

با شروع بسته شدن دریچه های قرقره سوپاپ، سرعت جریان هوا به اکچویتور برقی کاهش می یابد.

نیروی کشش فنر فیدبک با نیروی ایجاد شده در کپسول سیگنال ابزار پس از رسیدن پیستون به موقعیت مورد نیاز برابر خواهد بود.

پرتو تعادل و کپسول سیگنال ابزار تا زمانی که تغییری در سیگنال ابزار ایجاد نشود، در موقعیت های تعادلی خود باقی می مانند و هیچ هوایی به سمت اکچویتور برقی جریان نمی یابد.

حرکت متناسب پیستون و میل اکچویتور برقی به سمت پایین تحت تأثیر کاهش سیگنال ابزار قرار می گیرد که اقدامات توصیف شده را معکوس می کند.

مجموعه موقعیت گیر شیر کنترل

 

یک موقعیت دهنده سوپاپ شامل یک تقویت کننده با بهره بسیار بالا است - ممکن است پنوماتیک، الکتروپنوماتیک و غیره باشد، و یک پیوند برگشتی که موقعیت واقعی شیر را تشخیص می دهد.

 

حرکت مورد نیاز برای بسته شدن دریچه است. فشار ورودی از کنترل کننده به دم پایین می آید. فلپر از نازل دور می شود و فشار پس از افت دهانه. فشار به دیافراگم کاهش می یابد و دریچه شروع به بسته شدن می کند. بازوی برگشتی به سمت بالا حرکت می کند و بادامک را در جهت عقربه های ساعت می چرخاند. این باعث افزایش فشار برگشتی پرتو در نازل می شود تا زمانی که دوباره تعادل حاصل شود.

 

تغییر روی خروس اجازه می دهد تا سیگنال کنترل کننده مستقیماً روی دیافراگم قرار گیرد

 

مزایای پوزیشنر

 

موقعیت یابی دقیق

می تواند با تغییرات زیادی در نیروهای وارد بر دوشاخه مقابله کند

موقعیت یابی سریع

اثرات اصطکاک و اصطکاک غده را از بین می برد

اثرات فواصل زیاد بین شیر و پوزیشنر را از بین می برد

هیستریس ها را از بین می برد


چه زمانی باید پوزیشنر نصب شود:

 

یک پوزیشنر باید در شرایط زیر در نظر گرفته شود:

 

هنگامی که موقعیت دقیق سوپاپ مورد نیاز است.

برای سرعت بخشیدن به پاسخ سوپاپ. پوزیشنر از فشار بالاتر و جریان هوای بیشتر برای تنظیم موقعیت سوپاپ استفاده می کند.

برای افزایش فشاری که یک اکچویتور برقی و شیر خاصی می تواند در برابر آن بسته شود. (برای عمل به عنوان یک تقویت کننده)؛

هنگامی که فشار سوپاپ در حداکثر دبی عملیاتی افت می کند، از 5 بار برای شیرهای تک نشسته یا 10 بار برای شیرهای دوتایی تجاوز می کند.

برای خطی کردن یک اکچویتور برقی غیر خطی؛

در جایی که فشارهای متفاوت در داخل سیال باعث تغییر موقعیت دوشاخه می شود.

هنگام کنترل با محدوده دریچه گاز وسیع؛ و

هنگامی که شیرها لجن یا جامدات را در حالت تعلیق جابجا می کنند.



برای خرید این محصول می توانید با شماره های زیر تماس یگیرید:

86031739-86047201-09128446731