سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت بین فن خمیده جلو و عقب

تفاوت بین فن خمیده جلو و عقب


تفاوت فن منحنی جلو و عقب بر اساس چرخش پروانه است. بسته به کاربرد، یک نوع ممکن است بهتر از دیگری مناسب باشد. در اینجا، توضیح خواهیم داد که آنها چگونه کار می کنند و برای چه چیزی می توان از آنها استفاده کرد.

 

فن منحنی جلو چیست و چگونه کار می کند؟

یک پروانه منحنی رو به جلو با تعداد نسبتا زیادی پره های کم عمق رو به جهت چرخش مشخص می شود.

 

برای این نوع پروانه جریان از پروانه در جهت مماسی تولید می شود. منحنی رو به جلو تیغه انرژی جنبشی را به هوا می دهد که برای تبدیل انرژی جنبشی به فشار ساکن به محفظه اسکرول نیاز دارد. برای هر سرعت ثابت معین، مشخصه توان ورودی با افزایش جریان از صفر به حداکثر افزایش می یابد. بنابراین در دبی های بالاتر، باید مراقب بود که بار ارائه شده توسط پروانه از امتیاز موتور اکچویتور برقی تجاوز نکند.


فن منحنی رو به جلو برای چه کاربردهایی می تواند استفاده شود؟

پروانه های منحنی رو به جلو معمولاً برای تأمین حجم هوای زیاد با سرعت های پایین در یک نصب فشرده استفاده می شوند. آنها همچنین برای کاربردهایی که جریان هوا ثابت یا تحویل فشار ثابت مورد نیاز است مناسب هستند. فن های منحنی رو به جلو در کاربردهای متنوعی از جمله بویلرهای خانگی، بخاری های هوای گرم، بخاری های لوله حرارتی تابشی، تبرید، مجموعه های فن کویل گرمایشی و بسیاری موارد دیگر استفاده می شوند.

 

فن منحنی عقب چیست و چگونه کار می کند؟

پروانه‌های خمیده رو به عقب معمولاً دارای تعداد کمتری پره‌های بلندتر هستند که در جهت دور از جهت چرخش قرار دارند. تیغه ها نسبت به جهت چرخش از لبه داخلی به لبه بیرونی به سمت عقب خم می شوند و ممکن است به صورت صفحه ای یا ایروفویل باشند.

 

برای این نوع پروانه، جریان در جهت شعاعی تولید می‌شود، زیرا پروانه فشار استاتیکی را در طول طولانی‌تر تیغه ایجاد می‌کند. در سمت جلوی تیغه یک فشار مثبت ایجاد می شود که هوا را به سمت بیرون فشار می دهد و در سمت عقب تیغه فشار منفی ایجاد می شود. این فشار منفی هوا را به داخل فضا می کشد به طوری که قسمت جلوی تیغه زیر این هوا را گرفته و به سمت بیرون می راند. بنابراین می‌توان آن را با یا بدون محفظه انبساط اسکرول، ترکیبی از یک مشخصه فشار نسبتاً تند در محدوده کاری معمولی با یک مشخصه قدرتی که موتور اکچویتور برقی را در نرخ‌های جریان بالاتر اضافه بار نمی‌کند، استفاده کرد.


برای چه کاربردهایی می توان از فن خمیده عقب استفاده کرد؟

پروانه‌های منحنی رو به عقب معمولاً برای کاربردهای با راندمان بالاتر و فشار بالاتر مناسب هستند، جایی که راندمان کلی سیستم یک عامل کلیدی است یا جایی که محفظه اسکرول مورد نیاز نیست.

 

کاربردهای فن‌های منحنی عقب شامل دیگ‌های چگالش فشار بالا (پیش مخلوط)، سیستم‌های تهویه استخراج، سیستم‌های استخراج دود، سیستم‌های مشعل گاز، سیستم‌های بازیابی حرارت و بسیاری موارد دیگر می‌شود.

 

تفاوت بین فن های منحنی عقب و جلو.

یک پروانه منحنی رو به جلو عمدتاً با تعداد بیشتر پره های کم عمق رو به رو در جهت چرخش مشخص می شود و می تواند نوع ورودی هوای منفرد یا نوع ورودی دوگانه گسترده تر باشد. پروانه‌های خمیده به عقب دارای تعداد پره‌های کمتری هستند که معمولاً از جهت چرخش رو به جلو هستند، اما در برخی موارد می‌توانند در هر دو جهت منحنی شوند (اغلب به عنوان منحنی عقب - با نوک شعاعی نامیده می‌شوند).

 

با توجه به مکانیسم توسعه فشار، برای هر نرخ جریان معین، یک پروانه منحنی رو به جلو همان فشار را با تقریباً نصف سرعت محیطی یک پروانه منحنی به عقب ایجاد می کند. بنابراین، پروانه منحنی جلو بسیار ساکت‌تر از پروانه منحنی عقب است و به دلیل تعداد پره‌های بیشتر، طیف نویز با پهنای باند بسیار گسترده‌تر و بنابراین انرژی کمتری در هر قسمت از طیف در مقایسه با پروانه منحنی عقب ایجاد می‌کند.

 

با توجه به تفاوت سرعت محیطی بین پروانه منحنی جلو و منحنی رو به عقب، پروانه منحنی جلو معمولاً منجر به طراحی فشرده‌تر می‌شود، اما برای ایجاد فشار استاتیک به یک اسکرول نیاز دارد.


پروانه‌های خمیده به عقب در مقایسه با پروانه‌های منحنی جلویی به سرعت‌های بالاتری نیاز دارند، اما به دلیل مکانیزم توسعه فشار، با راندمان بالاتری کار می‌کنند. بنابراین، آنها به ویژه برای به حرکت درآوردن توسط موتورهای EC با راندمان بالا که به سرعت های پایین تر موتورهای القایی AC وابسته نیستند، مناسب هستند. این نوع محلول عموماً ترکیب موتور و پروانه با بالاترین راندمان را ایجاد می کند.

 

تورین-سیفان فن های منحنی جلو و عقب

تورین سیفان از بدو تاسیس تاکنون اقدام به تولید محصولات منحنی رو به جلو و عقب بوده است. ما نه تنها پروانه های «خارج از قفسه» را ارائه می دهیم، بلکه راه حل های سفارشی نیز ارائه می دهیم. گزینه های موجود می توانند از نوع دوشاخه و موقعیت سوراخ نصب تا طرح های کاملاً سفارشی برای برنامه های خاص متفاوت باشند. بنابراین هر نیاز شما، ما سعی خواهیم کرد تا نیازهای شما را برآورده کنیم.


برای خرید این محصول می توانید با شماره های زیر تماس یگیرید:

86031739-86047201-09128446731